مانیتور TN یا IPS

مانیتور با پنل IPS یا TN : کدام یک مناسب شماست؟

خرید یک مانیتور کامپیوتر شامل موارد زیادی است که شما باید قبل از خرید خود آنها را بررسی کنید. تنوع بی‌نظیری از مانیتور های استوک در دانش رایانه موجود می باشند. شما باید مشخصاتی مانند زمان پاسخگویی، رزولوشن، سایز صفحه و موارد دیگری را در نظر داشته باشید. وقتی نوبت به فناوری پنل می رسد، دو اصطلاح مشهوری که می بینید TN و IPS است. در فروشگاه اینترنتی دانش رایانه مانیتور استوک وارداتی هم با پنل IPS و هم با پنل TN وجود دارد. اما کدام مناسب شماست؟

پنل TN

مانیتور TN

TN مخفف Twisted Nematic است و این پانل‌ها بیشترین استفاده را در مانیتورهای PC دارند. دو مورد از بزرگترین مزایای پنل‌های TN، زمان پاسخگویی سریع و هزینه کم است. بسیاری از مانیتورهای بازی، به ویژه آنهایی که در یک فضای رقابتی استفاده می‌شوند، همچنان مبتنی بر TN خواهند بود زیرا می‌توانند به پاسخگویی 1 میلی ثانیه دست یابند که در حال حاضر برای فناوری IPS غیرقابل دسترسی است.

همچنین مانیتور‌های TN در مقایسه با IPS هزینه کمتری دارند. بنابراین مانیتور های استوک با پنل TN کاملا اقتصادی و با قیمت مناسب هستند. زاویه دید و رنگ این مدل مانیتور ها معمولی است، اما اگر صاف بنشینید و به دقت رنگ توجه نداشته باشید، قیمت پایینتر می تواند یک گزینه مناسب باشد. شما می توانید تا وضوح 4K پیش بروید. جدیدترین و بهترین مانیتور های نو و استوک با پنل TN دارای سرعت تازه سازی سریع تا 240هرتز هستند. مانیتور های نو و استوک IPS هنوز به این سرعت نرسیده اند.

پنل IPS

مانیتور IPS

IPS مخفف In Plane Switching است و نوعی فناوری نمایش است که معمولاً در تلفن هوشمند خود مشاهده خواهید کرد. زاویه دید یکی از مهمترین دلایلی است که نمی‌خواهید پنل TN را بر روی تلفن خود داشته باشید. نمایشگر‌های IPS به طور کلی از همه بهتر به نظر می‌رسند. بنابراین اگر کار گرافیکی و کار با هر نوع رسانه تصویری مثل عکس ها و فیلم ها انجام می‌دهید، این پنل مناسب شماست. مانیتور‌های با پنل IPS رنگ‌های عالی و غنی را به شما نشان خواهند داد. مانیتور‌های IPS معمولاً گرانتر از نمونه‌های TN خود هستند، اما با مقایسه مزایای فنی با افزایش هزینه، هنوز ارزش پیشنهادی زیاد است. با خرید مانیتور های استوک IPS از دانش رایانه مشکل قیمت نیز حل خواهد شد. مانیتور های استوک ما با بهترین قیمت ارائه می‌شوند.

کدام مناسب شماست؟

مانیتور خمیده

این به دو نکته اصلی خلاصه می شود: استفاده اصلی و بودجه شما. اگر شما یک گیمر یا شخصی با بودجه محدود هستید، احتمالاً یک مانیتور TN بهترین گزینه شما خواهد بود. آنها ارزانترین هستند و کمترین زمان پاسخگویی و بالاترین نرخ تازه سازی را ارائه می‌دهند. مانیتور های استوک با پنل TN به شدت قیمت اقتصادی دارند. مانیتور‌های IPS ممکن است گران تر باشند اما کیفیت بالاتر و رنگ‌های بسیار بهتر ارائه می دهند. همچنین زاویه دید آنها بسیار عالیست. اگر کار گرافیکی و مولتی مدیا انجام می‌دهید این مانیتور گزینه ی مناسبی هستند. در صورت خرید مانیتور استوک IPS به جای مدل نو مشکل قیمت بالاتر نیز حل می‌شود چون این مانیتورها در دانش رایانه با قیمت مناسب ارائه می‌شوند.

در نهایت باید توجه داشت که نوع پنل مانند IPS و TN صرفا مخصوص مانیتور نیست و صفحه‌نمایش لپ‌تاپ نیز دارای این پنل‌ها هستند. تمام موارد اشاره شده برای پنل صفحه‌نمایش لپ‌تاپ استوک نیز کاربرد دارد و اگر قصد خرید این محصولات را دارید می‌توانید به نکات ذکر شده در این مطلب توجه کنید.

دانش رایانه مانیتور و لپ‌تاپ استوک با هر دو مدل فناوری TN و IPS را در برندهای مختلف مانند HP و Dell ارائه می‌دهد. همه این لپتاپ و مانیتور‌های استوک تست و بررسی شده اند و با ضمانت سلامت و اصالت کالا به فروش می‌رسند. این محصولات استوک قابل ارسال به سراسر کشور هستند و هفت روز مهلت تست دارند. در صورت نیاز به مشاوه با ما تماس بگیرید.

منبع : Windows Centeral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =

درحال بارگذاری ...